Forum de Academy

CEPAT.MESRA.TERKINI
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 ARMY info

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Luis Zaha
Mastermind
Mastermind


Number of posts : 205
Registration date : 2008-04-28

PostSubject: ARMY info   Tue May 13, 2008 12:23 pm

Salam semua..apa2 sahaja info ttg army leh la dipost atau dirujuk disini.. Terima Kasih..

" Gempur Wira..!!"


http://army.mod.gov.my/index.php
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Wed May 21, 2008 3:19 pm

Luis Zaha wrote:
Salam semua..apa2 sahaja info ttg army leh la dipost atau dirujuk disini.. Terima Kasih..

" Gempur Wira..!!"


http://army.mod.gov.my/index.php

wah!!!satu lagi forum yang diwijudkan oleh cmdr luis zaha...good job sir..sebarang cadangan atau pertanyaan mengenai army boleh dibantangkan disini..boleh lah kita sama2 mengupas cadangan or pertanyaan mengenai army..
Back to top Go down
View user profile
Luis Zaha
Mastermind
Mastermind


Number of posts : 205
Registration date : 2008-04-28

PostSubject: Re: ARMY info   Wed May 21, 2008 3:24 pm

Yer..betul tu mr.Jackyll.. kamu leh buka apa2 topic yang berkaitan dengan army kat sini..leh kita bincang sama-sama yer..
Back to top Go down
View user profile
TabikSpring
Junior
Junior


Number of posts : 131
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Wed May 21, 2008 6:10 pm

kenapa orang minat sangat nak jadi tentera?

saya penah ditanya oleh org kampung saya.
kenapa kamu nak jadi tentera?

leh x kawan2 yang nak jadi tentera tu jawab..

p/s : org kampung saya tu bekas panel penemuduga TUDM.
skrg dia Major.emmm
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Wed May 21, 2008 9:52 pm

TabikSpring wrote:
kenapa orang minat sangat nak jadi tentera?

saya penah ditanya oleh org kampung saya.
kenapa kamu nak jadi tentera?

leh x kawan2 yang nak jadi tentera tu jawab..

p/s : org kampung saya tu bekas panel penemuduga TUDM.
skrg dia Major.emmm

jawapan:saya ingin menyertai TENTERA DARAT ini kerana berdasarkan minat..tambah-tambah lagi keperluan pegawai muda untuk menghadapi zaman IT dan moden sekarang..keperluan minda pegawai muda amat diperlukan oleh ATM untuk memikirkan cara terbaik untuk memikirkan satu strategi pertahanan negara yang lebih moden dan baru serta segar..takkan hendak berada ditampuk lama..lagipun saya meminati TENTERA DARAT kerana melihat sejarah perjuangan pejuang TENTERA DARAT MALAYSIA semasa berada di bawah jajahan british begitu membara dan dengan semangat waja tanpa gentar berhadapan dengan musuh..sebagai contoh leftenan adnan yang sanggup mati demi negara..GEMPUR WIRA!!!!! SEKIAN TERIMA KASIH
Back to top Go down
View user profile
sue
Civilian
Civilian


Number of posts : 43
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 1:57 pm

tentera selalu dikaitkan dgn 3 perkara :
pompuan,
judi
arak.....

sejauh manakah kebenarannya ?

apa komen anda wahai abg2 tentera ???
Back to top Go down
View user profile
Luis Zaha
Mastermind
Mastermind


Number of posts : 205
Registration date : 2008-04-28

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 2:53 pm

erm..kena buka satu thread khas ni utk bincangkn nyer.. Mr jackyll, per lagi.. kamu kn bertanggungjawab di bahagian ni.. Wink
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 3:03 pm

ai ai cmder.
Back to top Go down
View user profile
sue
Civilian
Civilian


Number of posts : 43
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 3:12 pm

tuan jackyll, muka tuan cam familiar laa..

kem sg besi ke?
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 3:14 pm

aik??familiar??penah jumpe kew??mcamane boleh terlepas kat kem sungai besi pulak??
Back to top Go down
View user profile
sue
Civilian
Civilian


Number of posts : 43
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 3:29 pm



pesal nak ketuk kiter plak....

dah guard tu bg kita masuk ... kita masuk lah kem...selalu lah juga.....
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 3:31 pm

hahahaha...nie silap orang nie..saya nie baru jek lepas SPM..hehe..mungkin yang kamu lihat tu pelanduk dua serupa kot..
Back to top Go down
View user profile
sue
Civilian
Civilian


Number of posts : 43
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 5:53 pm

mr.jackyll wrote:
hahahaha...nie silap orang nie..saya nie baru jek lepas SPM..hehe..mungkin yang kamu lihat tu pelanduk dua serupa kot..

bkn kat kem lah...tp mmg cam penah tgk jer gambar avatar tu....
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 5:55 pm

owh....kat maner??
Back to top Go down
View user profile
sue
Civilian
Civilian


Number of posts : 43
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 6:16 pm

ntah ler....

back to the topic....
nanti mod marah plak.....
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Thu May 22, 2008 6:19 pm

hehehe..okey..
Back to top Go down
View user profile
TabikSpring
Junior
Junior


Number of posts : 131
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Sat Jun 14, 2008 3:37 pm

perhatian kepada semua yang berminat menyertai ATM,temuduga terbuka untuk perajurit muda lelaki tentera darat/perajurit muda lelaki kor agama angkatan tentera siri 165/2008 akan diadakan... sila rujuk 14--surat kabar Utusan malaysia sabtu 14 Jun 2008.

Pemohonan Askar-Laskar
1. Kelayakan Asas. Calon-calon hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:


Terdiri daripada Warganegara Malaysia.


Berumur di antara 18 hingga 23 tahun pada tarikh menjalani latihan Asas Ketenteraan. Walau bagaimanapun, kelonggaran had umur boleh dipertimbangkan oleh Majlis Angkatan Tentera.


Sihat tubuh badan dan tidak cacat anggota. Daya penglihatan mestilah cerah tanpa memakai cermin mata atau kanta sentuh dan tidak rabun warna.


Mempunyai ketinggian minimum 157 sm bagi calon lelaki dan 147 sm bagi calon wanita.


Mempunyai berat badan minimum 47.5 kg bagi calon lelaki dan 40.5 kg bagi calon wanita.


Mempunyai ukuran dada sekurang-kurangnya 76 sm dan apabila menarik nafas 81 sm. Calon-calon wanita dikecualikan dari syarat ini.


Taraf perkahwinan mestilah bujang. Bagi calon yang telah berkahwin, permohonan mereka masih boleh dipertimbangkan oleh Majlis Angkatan Tentera atau pihak yang diberi kuasa olehnya mengikut keistimewaan.

2. Kelulusan Akademik. Calon-calon hendaklah mempunyai kelulusan akademik seperti berikut:


Lulus Sijil Rendah Pelajaran (SRP) atau Penilaian Menengah Rendah (PMR). Bagi pemohon yang sedang menunggu keputusan peperiksaan ini boleh juga memohon

ATAU


Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional (SPMV)

ATAU


Lulus Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Tahap Dua atau Sijil Institut Kemahiran MARA (IKM) atau Sijil Institut latihan Perindustrian (ILP) atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan

ATAU


Kelulusan Sijil kemahiran Politenik atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan

ATAU


Kelulusan Diploma Politeknik atau kelulusan yang diiktirafkan setaraf dengannya oleh Kerajaan

DAN


Lulus mata pelajaran Bahasa Melayu dan Matematik pada peringkat SRP/PMR atau setaraf dengannya.

3. Kursus Asas Ketenteraan. Calon-calon yang memenuhi kelayakan dan kelulusan akademik seperti yang dinyatakan di atas akan menjalani Latihan Asas Ketenteraan di Pusat latihan Asas/Rekrut Tentera Darat (PUSASDA) bagi suatu tempoh yang ditetapkan oleh Ketua Perkhidmatan.

SISTEM KEMASUKAN

4. Sistem kemasukan LLP ke dalam perkhidmatan TD adalah melalui dua saluran iaitu:


Pengambilan rekrut oleh Sel Pengambilan Rekrut, Cawangan Sumber Manusia, Markas Tentera Darat di mana orang awam yang berminat boleh mendaftarkan diri dan dipilih berdasarkan kriteria-kriteria yang telah ditetapkan. Seterusnya mereka akan menjalani latihan rekrut selama enam bulan sebelum ditentukan Kor dan pasukan masing-masing.


Anggota kerahan sepenuh masa yang memenuhi syarat-syarat yang telah di tetapkan oleh PMAT Bil 11 Tahun 91, yang memohon untuk diserapkan dari angkatan sukarela ke angkatan tetap.
Back to top Go down
View user profile
nurul_ain87
Civilian
Civilian


Number of posts : 6
Age : 29
Location : melaka
Registration date : 2008-08-18

PostSubject: salam ukhwah semua   Mon Aug 18, 2008 7:11 pm

mr.jackyll wrote:
aik??familiar??penah jumpe kew??mcamane boleh terlepas kat kem sungai besi pulak??

saya student dari jurusan kejuruteraan mekanikal dan sekrang sedang menghabiskan diploma saya dalam hujung tahun ni. saya berminat untuk menyertai angkatan tentera malaysia,bagaimana cara untuk saya membuat permohonan dan apakah kriteria yang telah ditetapkan? dan apakah kululusan saya perolehi ini layak untuk membolehkan saya menyertai angkatan tentera malaysia??? tolong bantu saya yng sedang buntu ni.............
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Tue Aug 19, 2008 3:34 pm

bagi permohonan pegawai nie ada dua skim..iaitu skim graduan dan skim kadet..skim kadet nie dia nak result SPM je..kalau graduan mesti la ada diploma dan keatas...nanti saya akan bagi contoh advertise untuk permohonan pegawai graduan yang tahun ni punya,tapi kalau nak mohon sekarang dah tak boleh la sebab diorang dah pergi ke temuduga dah..dan saya akan tunjukkan advertise bagi pegawai kadet juga..jangan risau tahun depan ada lagi,lagi pun nurul still study lagi kan??
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Tue Aug 19, 2008 3:34 pm

PERMOHONAN UNTUK SKIM PEGAWAI GRADUAN cheers


ANGKATAN TENTERA MALAYSIA
PENGAMBILAN GRAUAN UNTUK BERKHIDMAT
SEBAGAI PEGAWAI DALAM PERKHIDMATAN
ANGKATAN TENTERA MALAYSIA

ANGATAN TENTERA MALAYSIA (ATM) mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk
berkhidmat sebagai Pegawai alam Perkhidmatan Tentera Darat Malaysia(TDM),Tentera Laut Diraja Malaysia
(TLDM),Tentera Uara Diraja Malaysia (TUDM)

SYARAT KELAYAKAN

1.Umur (Pada 28 Feb 2009):
a. Calon Graduan Senarai Tugas Am:
Tidak Melebihi 27 tahun
b.Calon Graduan Senarai Tugas Ikthisas:
Tidak Melebihi 30 tahun.

2.Fizikal
a. Tinggi minimum:1.57m (Lelaki)/1.47m (Wanita)
b. Berat minimum:47.5kg (Lelaki)/40.5kg (Wanita)
c. Ukuran dada minimum (Lelaki sahaja):76sm
d. Body Mass Index (BMI) 17.9 hingga 26.9

3. Jantina
a. Lelaki - Untuk semua jawatan dalam Senarai
Tugas Am dan Senarai Tugas Ikhtsas.
b.Wanita - Untuk jawatan Senarai Tugas Am Sahaja.
Calon-calon terhad kepada yang berkelayakan Sarjana Muda
(Kepujian) Sain Komputer sahaja.

4.Taraf Kesihatan: Bagi mereka yang berkaca mata,
keupayaan maksimum penglihatan tana kaca mata ialah
6/12.Calon-calon mesti lulus pemeriksaan kesihatan yang dijalankan
oleh Pegawai PerubatanATM iaitu memenuhu taraf darjah kerja
TATADEMOT (DKT) : 'Forward Everywhere' (FE).

5.Kelayakan Akademik:
a.Syarat Am: Ijazah Sarjan Muda (Kepujian) atau
Diploma yang diiktiraf oleh Kerajaan dalam jurusan yang
berkaitan.Calon-calon juga perlu lulus SPM/SPMV atau
kelayakan setaraf dengan mendapat kepujian dalam mata
pelajaran Bahasa Melayu/Bahasa Malaysia (termasuk lulus
Ujian Lisan),Matematik.Bahasa Inggeris dan Sains
(atau lulus mata pelaran Fizik atau Kimia)

b. Jurusan yang diperlukan:
(1) Senarai Tugas Am
(a) Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) dalam
bidang-bidang berikut:
-Undang-undang (Awam/Maritim)
-Pengurusan Sumber Manusia
-Sains Komputer
-Sains Sukan
-Bahasa Inggeris
-Perhubungan Awam/Komunikasi Massa
-Pengurusan Perkhidmatan Makanan/Hotel/Pelancongan
-Kejuruteraan Awam
-Kejuruteraan Elektri/Elektronik
-Kejuruteraan Mekanikal
-Kejuruteraan Kimia
-Kejuruteraan Automotif
-Kejuruteraan Komputer
-Kejuruteraan Aeronautikal
-Kejuruteraan Petroleum
-Seni Bina
-Multimedia
-Perakaunan
-Media Massa (Penyiaran)
-Teknologi Makanan
-Perhubungan Antarabangsa

(b) Diploma dalam bidang-bidang berikut:
-Pengurusan Sumber Manusia
-Pengurusan Teknologi dan Maklumat
-Pengurusan Logistik
-Kejuruteraan Komputer
-Kejuruteraan Awam
-Kejuruteraan Mekanikal
-Kejuruteraan elektrik dan Elektronik
-Pengurusan Perkhidmatan Makanan/Hotel/Pelancongan
-Perhubungan Awam
-Teknologi Maklumat
-Ukur Tanah
-Perakaunan
-Sains Sukan
-Sains Komputer

(2) Senarai Tugas Ikthisas
(a) Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) dalam
biang-bidang berikut:
-Kejuruteraan Awam
-Kejuruteraan elektrik/Elektronik
-Kejuruteraan Mekanikal/Marin
-Kejuruteraan Seni Bina Kapal/Naval Architecture
-Ijazah Sarjana Muda dengan pendidikan
(Kepujian) dalam jurusan Matematik/Fizik/
Kimia/Biologi/Bahasa Inggeris/TESL
-Ijazah Sarjana Muda (kepujian) dan Diploma
Pendidikan dalam jurusan Matematik/
Fizik/Kimia/Biologi/Bahasa Inggeris/Tesl/
Pengajian Islam
-Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) dalam Ilmu
Pengajian Islam

6.Pengesahan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
Calon-calon yang memiliki Ijazah atau diploma dari
Institusi-Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS)
tempatan dan luar negara perlu mendapatkan salinan pengesahan
pengiktirafan dari JPA melalui Laman Web JPA-
www.jpa.gov.my


GAJI DAN ELAUN

7.Gaji. Gaji akan mengikut skim gaji SSM yang masih berkuatkuasa bagi perkhidmatna ATM
8.Faedah-Faedah Perkhidmatan. Faedah-faedah perkhidamatan yang disediakan oleh ATM ialah seperti berikut:
+Imbuhan Tetap Perumahan - RM 420.00 hingga RM 450.00 sebulan (sekiranya tidak diperuntukkan rumah keluarga)
+Tuntutan Pakaian Istiadat - RM 1500.00 (3 tahun sekali)
+Elaun Senggaraan Pakaian Seragam - RM 500.00 (setahun sekali)
+Imbuhan Tetap Khidmat tentera - RM 170.00 hingga 300.00 sebulan
+Tuntutan Perjalanan Ke Tempat Kerja-RM 200.00 maksimum sebulan(sekiranya tidak diperuntukkan kenderaan
ke tempat kerja)
+Bayaran Insentif Semenanjung (bagi yang lahir di Sabah dan Sarawak sahaja)
+bayaran Insentif Sabah dan Sarawak (berkhidmat di Sabah dan Sarawak)
+Rawatan / Perubatan Percuma (temasuk ibubapa)
+Elaun Bantuan Sara Hiup (COLA)


SYARAT-SYARAT sKIM pERKHIMATAN

9. Calon-calon yang terpilih akan ditauliahkan sebagai pegawai mengikut perkhidmatan masing-masing. Perlantikan dan
pentauliahan adalah tertakluk kepada syarat-syarat skim perkhidmatan yanf sedang berkuatkuasa serta pindaan-
pindaan yanf dibuat ke atasnya dai semasa ke semasa.


Cara Permohonan

10.Pemohonan boleh dibuat adalah dengan menghantar salinan dokumen-dokumen seperti berikut:
a.Salinan Ijazah/Diploma
b.Salinan Sijil SPM atau setaraf
c.Salinan Transkrip Akademik
d.Salinan Kad Pengenalan
e.Salinan Sijil Kokurikulum. (tertinggi sahaja)
f.Salinan Pengesahan Pengiktirafan JPA (sekiranya berkaitan)
g.Progil Peribadi/Resume Termasuk Nombor Talipon Terkini
h.Sampul Surat Berukuran 20sm x 28sm, Bersetem RM1 dan Beralamat Sendiri.(Sila catatkan di sebelah kiri sampul surat
pilihan anda sama ada Tentera Darat Malaysia,Tentera Laut Diraja Malaysia atau Tentera Udara diraja Malaysia).
i.Sila bawa okumen-dokumen asal semasa malapor diri di pusat pemilihan yang akan imaklumkan kemudian.

11.Permohonan yang telah lengkap hendaklah dehantar kepada:
Markas Angkatan Tentera Malaysia,Bahagian Perkhidmatan Anggota,
Cawangan Tenaga Kerja,Kementerian Pertahanan,(Untuk Perhatian: Sel C),
Karung Berkunci no:11006. 50634 KUALA LUMPUR

Atau

Datang sendiri ke Cawangan Tenaga Kerja,Bahagian Perkhidmatan Anggota,Kementrian Pertahanan,Jalan Padang Tembak,
Kuala Lumpur dengan membawa dokumen-dokumen seperti di atas.

UNTUK PERTANYAAN:
Talian:03-20714524,03-20714526,03-20712387, 03-20712391
Talian Bebas Tol:1-800-88-7588
No Faks: 03-26985341, 03-26986235
Email:ctk.mtk@mod.gov.my



Tarikh Tutup Permohonan:8 OGOS 2008

MAKLUMAT PENTING:
+Pemohon tidak perlu mengisi sebarang borang permohonan untuk jawatan di atas.
+hanya calon-calon yang disenarai pendek akan dipanggil untuk ujian dan temuduga
di pusat pemolihan yang ditetapkan.Mereka yang tidak menerima sebarang tawaran
temuduga dan ujian pemilihan DUA (2) MINGGU dari terikh tutp permohonan adalah dianggap tidak berjaya.
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Tue Aug 19, 2008 3:38 pm

UNTUK SKIM KADET PULA...


SYARAT KELAYAKAN (AM)

a. Warganegara Malaysia

b. Umur

Pegawai Kadet - 18 ke 25 tahun


c. Kesihatan

Sihat keseluruhan, baik penglihatan dan tidak rabun warna
Ketinggian minima bagi lelaki ialah 162 sm dan wanita 157 sm
Berat badan minima bagi lelaki ialah 50 kg dan wanita 45 kg

d. Ukuran dada (lelaki sahaja)

Biasa - 76.2 sm
Tarik Nafas - 81.2 sm.

SYARAT KELAYAKAN AKADEMIK

a. Pegawai Kadet Tauliah Jangka Pendek


Memiliki SPM atau setaraf dengan mendapat kepujian dalam matapelajaran Bahasa Melayu dan Matematik serta TIGA (3) Kepujian lain dalam matapelajaran berikut:
Prinsip Akaun.
Ekonomi Asas.
Perdagangan.
Matematik Tambahan.
Teknologi Maklumat.
Sains Tambahan atau Sains atau Fizik atau Kimia dan Biologi.
Geografi atau Sejarah.
Bahasa Inggeris.
Pendidikan Seni atau Pendidikan Syariah Islamiah atau Tasawwur Islam atau Pendidikan Al-Quran dan As-Sunah atau Pendidikan Islam atau Pengetahuan Moral.
Satu (1) daripada syarat kepujian di atas mestilah dari salah satu mata pelajaran berikut:
Prinsip Akaun.
Bahasa Inggeris.
Ekonomi Asas.
Perdagangan.
Matematik Tambahan.
Teknologi Maklumat.
Sains Tambahan atau Sains.
Keutamaan akan diberikan kepada calon yang mempunyai kepujian dalam Bahasa Inggeris.
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Tue Aug 19, 2008 3:39 pm

tapi had umur untuk kemasukan pegawai kadet tentera udara adalah 20 tahun...laut dan darat had umur maksimum adalah 25 tahun...ikut kecenderungan nurul la..kalau nurul cenderung kepada darat mohon la darat,kalau laut,laut la mohn.. sunny
Back to top Go down
View user profile
nurul_ain87
Civilian
Civilian


Number of posts : 6
Age : 29
Location : melaka
Registration date : 2008-08-18

PostSubject: Re: ARMY info   Tue Aug 19, 2008 8:13 pm

tapi ayah dan ibu kata saiz fizikal saya macam tak melayakkan untuk mohon. sya mempunyai ketinggian 160cm dan berat 43kg adakah saya layak??
Back to top Go down
View user profile
mr.jackyll
Sub. Mod
Sub. Mod


Number of posts : 279
Age : 26
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: ARMY info   Wed Aug 20, 2008 11:07 am

kena tengok BMI jugak.cara nak kira BMI.tinggi dibahagi tinggi dibahagi lagi dengan berat...tapi saya rasa anda tak cukup dari segi barat..tinggi dah ok..cuma berat je masalah tu..berat minimum bagi perempuan 45kg... Surprised
Back to top Go down
View user profile
Sayap Berdarah
Civilian
Civilian


Number of posts : 27
Registration date : 2008-08-04

PostSubject: Re: ARMY info   Wed Aug 20, 2008 4:59 pm

Kau melantak je byk2 nurul..bkan ssah pon..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ARMY info   Today at 2:01 pm

Back to top Go down
 
ARMY info
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Army Discipline Act of 1879
» The Silver Arrows welcome the Army of Darkness
» National Army Museum - ian Knight talk: Zulu Rising
» CAMPAIGN LIFE IN THE BRITISH ARMY DURING THE ZULU WAR
» Queen's Regulations & Orders For The Army 1873

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum de Academy :: Defence & Military :: Army-
Jump to: